Mit kell tenni egy interjú után?

Az interjú utáni kommunikáció a munkaadókkal fontos, de gyakran alábecsült lépés az interjú folyamatában. Az állásinterjúkat körülvevő karrier-tanácsadók többsége azt vitatja, hogy miként lehet viselkedni interjú közben, és mit kell tennie, ha megkapja az állást.

[wp_ad_camp_1]

Mégis, a jó köszönőlevél megírása nehezebb, mint amilyennek látszik. Az állásinterjú után 24 órán belül köszönőlevelet kell küldenie a potenciális munkáltatónak. Mivel a felvételi menedzser valószínűleg nagyon elfoglalt, a legjobb, ha e-mailt küld, nem pedig kézzel írt levelet. Megjegyzésében nem elég csak a köszönetnyilvánítás. Azt is meg kell magyaráznia, miért hálás az interjú lehetőségéért a cégnél. Ha lehet, említsen meg konkrét részleteket az interjúból – a cégről, a csapat találkozóiról és magáról a pozícióról. Az interjú során az legyen a cél, hogy emlékezzen mindenki nevére, akivel kezet fog. Ezután használhatja a köszönőlevélben a megismert emberek nevét. Ez megmutatja a munkáltatónak, hogy figyel a részletekre, és hogy már kapcsolatba lépett a társaság azon embereivel, akivel dolgozna, ha munkát kapna. Miután elküldte a köszönőlevelét, megkezdődik a várakozás.

Az Ön érdeke, hogy egy-két héttel az interjú után lépjen valamit. Az egyetlen kivétel az, ha a munkáltató megad egy bizonyos időkeretet, amikor várhatóan visszahívja a jelentkezőket. Ha időkeretet kap, addig ne csináljon semmit. Ha úgy dönt, hogy egy munkáltatóval kapcsolatba lép, akkor a rövid és tömör e-mail a megfelelő út. Kérdezze meg, van-e még valami, amire a vezetőnek szüksége van öntől. Ismételje meg a lehetőség iránti izgalmát. Végül pedig zárja le az e-mailt egy előremutató nyilatkozattal és még egy köszönettel. Az állásinterjú után a potenciális munkáltatóval folytatott kommunikáció szerves része a felvételi folyamatnak. Ne akarja őket bosszantani, de egyszerre kell átadnia a lehetőség iránti lelkesedését és izgalmát.