Reaktív és proaktív álláskeresési stratégiák

Kétféle álláskeresés létezik: reaktív és proaktív. A legtöbb ember reaktív álláskeresési stratégiákat alkalmaz, ami azt jelenti, hogy állásajánlatokat keresnek, majd megnézik azokat, amelyek érdeklik őket.

[wp_ad_camp_1]

Számos módon azonosíthatja a vállalatokat. Kezdje azzal, hogy készít egy listát 10-20 vállalatról, amelyeknél szívesen dolgozna. Beszéljen barátaival és kollégáival, és nézze meg, kit ajánlanak ők is. Ne feledje, hogy a LinkedIn nagyon erős vállalati keresési funkcióval rendelkezik, amely segíthet. Lépjen a LinkedIn oldalra, nyomja meg a menü gombot a keresősávon, válassza a “Cégek” lehetőséget, majd keressen. Ha talál olyan céget, amely érdekelheti Önt, kattintson a profiljára, és nézze meg, hogy rajong-e az általuk nyújtott termékért vagy szolgáltatásért, vagy esetleg küldetésért. Ha igen, akkor valószínűleg fel kell vennie a vállalatot a listájára. A proaktív álláskeresés következő lépése, hogy többet megtudjon a szervezetről, és megállapítsa, hogy valóban egy olyan helyről van-e szó, ahol valóban dolgozni szeretne. Ennek számos módja van. Az első tennivaló meglátogatni a vállalat weboldalát, és rámenni a “Rólunk” szakaszra. Áttekintheti a vállalat történetét, termékeit és szolgáltatásait, és feltétlenül nézze meg a “Hírek” és a “Sajtóközlemények” részt a legújabb hírértékű események megtekintéséhez.

Ne felejtse el megnézni a blogjukat is – ha van ilyen – mivel ez jó képet ad a szakterületükről és a vállalati kultúráról. Nézze meg az összes közösségi média fiókjukat, hogy minél jobb képet kapjon a vállalati kultúráról, és ne felejtse el követni őket. Számos olyan kiváló eszköz létezik, mint a Glassdoor, amelyek névtelen áttekintést nyújtanak több ezer vállalatról, a fizetésekről, a vállalati kultúra áttekintéséről és a felső vezetők értékeléséről. Néha még egy interjú során feltett kérdéseket is megmutatnak.