Székhelyszolgáltatás a költségek csökkentése érdekében

Székhely szolgáltatás 2006-tól vehető igénybe bármely cég számára, amennyiben költségeiket szeretnék csökkenteni. Minden vállalkozás székhelye a cég irodája, de nem kötelező a tevékenységüket is ott végezni. Nézzük, hogy egy székhelyszolgáltatónak milyen szolgáltatásokat kell nyújtania ahhoz, hogy az tevékenységünket nehogy bajba sodorja. A székhelyszolgálató cégnek a cégtábla kihelyezése és az iroda biztosítása a legfontosabb feladata.

Az iroda tekintetében nagyon körültekintően járjunk el, hiszen ha csak egy névleges iroda az, amiről szó van akkor nagyon nagy bajba is kerülhet vállalkozásunk. Az irodának munkaidőben mindenképpen nyitva kell tartania és a hivatalos leveleket valamint ajánlatkéréseket átvennie. A NAV-tól és más hivatalos intézményektől beérkező levelek át nem vétele súlyos következményekkel járhat, hiszen a hivatalos szervek akár a felszámolást is elindíthatják ebben az esetben. 2012. március elsejével egy ponttal bővült a törvény, miszerint a székhelyszolgáltatás jogcímét is igazolni kell a cégbíróság felé.

Székhelyszolgáltatás

Székhelyszolgáltatás

A székhelyszolgáltató kiválasztásakor törekedjünk arra, hogy olyan céget válasszunk, aki az esetleges NAV-os rutinellenőrzéseken képesek cégünket képviselni. További igen fontos szempont, hogy biztosítsák a szükséges bérleti szerződést, a leveleinket érkeztessék, a fax szolgáltatás biztosítsák valamint igény esetén a számítógép és internethasználatot is. Már csak hab a tortán, ha a bélyegzőnket is elkészítik. Nagyon lényeges hogy végeleges döntésünk előtt igen alaposan tekintsük át a bekért ajánlatokat és csak azután döntsünk a székhelyszolgáltató vállalkozás tekintetében!