Készítsünk egészséges müzlit házilag

Sajnos, nagyon elszomorító tény, hogy a boltokban kapható egészségesnek reklámozott müzli mind telis-tele van cukorral, illetve különféle adalékanyagokkal. Ezért, ha egészségesen szeretnénk étkezni, akkor jobb, ha mi magunk készítjük el a reggelinket, vagy tízórainkat.

Amennyiben jól összeállítunk egy müzlit, akkor vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, illetve magas rost tartalmú táplálékhoz jutunk, amely még az éhségünket is sok időre elűzi. Nézzük is mit érdemes beletenni a házilag összeállított müzli keverékbe. A legtöbb müzli alapja a zabpehely, amely gazdag szénhidrátban, sok vasat és cinket tartalmaz, magas a rosttartalma és segíti az emésztést és igazán jól eltelít. A boltokban választhatunk durvább, illetve apróbb szemű zabpelyhet, az ízlésünknek megfelelően. Müzlibe a nagy szemű jobban ajánlott. Azok számára, akiknek gondjuk van az emésztéssel nagyon jótékony lehet, ha lenmagot tesz a keverékbe. Illetve a fogyni vágyok számára is ajánlott. Magas a telítetlen Omega 3 zsírsav tartalma, de folsav és vas is található benne.

Müzli

Müzli

Tehetünk bele chia magot is, amely A, E, C, B1, B2 vitamin és az omega 3 zsírsav tartalma is magas. Illetve az egyik kihagyhatatlan alapanyaga a müzlinek a pelyhek, melyek lehetnek, rozs, kukorica, tönkölybúza, vagy éppen rizspelyhek is. Illetve különböző korpákat is tehetünk a müzlinkbe, amelyek tovább segítik az emésztést. Megtalálhatjuk a zabkorpát és a búzakorpát is melyek egyaránt hatásosak. Amennyiben szeretnénk még finomabbá tenni a reggelinket, akkor feldobhatjuk mazsolával, aszalt gyümölcsökkel, kókuszreszelékkel, szezámmaggal, dióval, mogyoróval, mandulával, stb. Az így kapott keveréket tehetjük joghurtba, kefirbe, tejbe, amely akár lehet mandula vagy rizstej is.