Mire elég napi 10 perc futás?

A ma emberének van egy remek kifogása, ami szinte mindenre jó: nincs rá idő… Ezt hajtogatjuk, ha le kellene mosni a kocsit, ha fel kellene takarítani és ezt hajtogatjuk akkor is, ha a mozgás kerül szóba. Pedig az egészen rövid ideig tartó edzések is rendkívüli hatással lehetnek a szervezetünkre.

Tudni kell, hogy az egészségi állapotunk pozitív befolyásolása nem áll egyenes arányban a mozgás mennyiségével, illetve a mozgással töltött idővel. Akár a rendszeresen végzett, de csak 5-10 percig tartó normál tempós futás is rendkívül hasznos lehet az egészségünkre.

Az egyetlen kulcs a rendszerességben rejtőzik. Az 5-10 perces futások is roppant jótékony hatással lehetnek, de csak akkor, ha napi rendszerességgel végezzük. Ráadásul nincs szükség fokozott tempóra vagy túlzott igénybevételre. Csupán a rendszerességen múlik minden.

Futás

Futás

A Journal of the American College of Cardiology tudományos szaklapban megjelent tanulmány szerint a napi 5-10 perces rendszeres futás átlagosan három évvel hosszabbítja meg a várható élettartamot.

Érdekes módon a futás intenzitása sem különösen fontos; a futás hatékonysága sokkal inkább a rendszerességen múlik, mint a tempón. Aki az egészsége érdekében szeretne sportolni, annak aligha van jobb választása a rendszeres futásnál. Az ilyen jellegű testmozgás elsődlegesen a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben jelent kiváló védelmet.

Jó hír azoknak, akik nem szeretnek futni, hogy az ilyen jellegű mozgás más mozgásformákkal is kiváltható. Akár a tempós séta is kiváló lehet, de ennek időtartamét természetesen meg kell növelni; legalább napi 20 perc tempós sétára van szükség annak érdekében, hogy a mozgás kifejtse jótékony hatását a szervezetünkre. Azt gondoljuk, napi 5-10 perc futás vagy akár 20 perc tempós gyaloglás mindenki életébe belefér; a többi már kifogás.