A fehér húsok fogyasztása

Sokan ismerjük a szárnyas hús, vörös hús kategóriákat, azonban sokan nem tudják, hogy mi a különbség a kettő között. Míg korábban az emberek elsősorban a vörös húsokat fogyasztották, az egészséges táplálkozás előtérbe kerülésével a fehér húsok fogyasztása drámai mértékben megnőtt. Mit értünk fehér húsok alatt?

Ebbe a kategóriába elsősorban a szárnyasokat szoktuk sorolni, a gyakran fogyasztott csirkét, kacsát, pulykát és libát. Ide soroljuk még a nyúlhúst is. Elsősorban ide tartoznak a halak és a különféle tenger gyümölcsei is, ezeket azonban általában külön kategóriában szokás említeni. De miért hirdetik, hogy olyan egészségesek a fehér húsok? Milyen élettani hatásokkal rendelkeznek? Nagyjából mindegyikükről elmondható, hogy fehérjetartalmúk igen magas, sok bennük a B3 vitamin és foszfortartalmúk is jelentős. Zsírtartalmúk általában alacsony, bár ez a tenyésztés függvénye, de általánosságban elmondható, hogy a kacsa és a liba jóval zsírosabb a csirkénél és a pulykánál.

Fehér hús

Fehér hús

Elkészítésükhöz rengeteg recept áll rendelkezésre. A talán legnépszerűbb húsos recept a grill csirke receptje, ami nagy népszerűségnek örvend a fogyasztók körében, könnyen és gyorsan elkészíthetőek a szinte mindenki számára ízletes falatok. A szárnyas húsok tárolását körültekintően kell végezni, a legjobb frissen fogyasztani őket, így azonban gyorsan 2-3 nap alatt megromlanak. Fagyasztóban egy évig is tárolhatók, felengedés után azonban ajánlott 24 órán belül elfogyasztani. A romlott, elszíneződött húst ki kell dobni, mert veszélyes szalmonella fertőzés alakulhat ki annál, aki elfogyasztja.