A gyermekek, akik szteroidokat szednek, fokozott cukorbetegség kockázatával szembesülhetnek

Azoknál a gyermekeknél, akik orális szteroidokat szednek asztma vagy autoimmun betegségek kezelésére, fokozott a cukorbetegség, a magas vérnyomás és a vérrögök kockázata a kutatók szerint.

[wp_ad_camp_1]

A tanulmány, amelyet az American Journal of Epidemiology publikált, több mint 933.000 amerikai, 1 és 18 év közötti gyermekek feljegyzéseit vizsgálta, akik autoimmun betegségben, gyulladásos bélbetegségben, fiatalkori ízületi gyulladásban vagy pikkelysömörben szenvednek. Az autoimmun betegségben szenvedők közül háromból körülbelül két gyermek, aki szteroidokat szedett, asztmás volt. “A cukorbetegség, a magas vérnyomás és az orális szteroidokból származó vérrögök arányát a felnőttek nagy populációiban vizsgálták. Van ok azonban azt gondolni, hogy ezek a megállapítások eltérőek lehetnek a gyermekeknél, akik a szteroidokat másképp szokták szedni, mint a felnőttek, hanem sokkal alacsonyabb a kockázatuk ugyanezen kardiovaszkuláris és anyagcsere-állapotok kialakulásában.

„Ez a tanulmány lehetővé tette számunkra, hogy számot adjunk az orális szteroidok és a ritka, de potenciálisan súlyos szövődmények közötti komoly összefüggésről” – mondta Daniel Horton, a tanulmány szerzője, a gyermekgyógyászat és járványtan kutatója a Rutgers Robert Wood Johnson Orvosi Iskolában. A kutatók azt találták, hogy azok a gyermekek, akik nagy szteroiddózisban részesültek, sokkal nagyobb arányban tapasztalták ezeket a szövődményeket, mint az alacsony dózist vagy korábban szteroidokat szedő gyermekek. A vizsgált szövődmények közül a magas vérnyomás leggyakrabban a szteroid kezelés során fordult elő. Mindezek a szövődmények sokkal gyakoribbak voltak autoimmun betegségben szenvedő gyermekek körében, függetlenül a beszedett szteroid hatásától.