A koronavírus, vagyis a COVID-19 járvány romboló hatásait a világon gyakorlatilag minden gazdasági szereplő megérezte. Ennek megfelelően az autóipar is, sőt, ezt az ipar ágat érintette talán a leginkább. A helyzet jelenleg is képlékeny, így egyelőre nem lehet hosszú távú végkifejletről beszélni.
[wp_ad_camp_1]
A koronavírus az autóiparra gyakorolt hatásairól ide kattintva! Az elmúlt évek statisztikáit megtekintve, egyértelmű volt, hogy a 2020-as év biztosan nem lesz rekordév az eladásokat tekintve. A globális rekord 2017-ben volt, amikor 95 millió gépjármű került értékesítésre. Azóta minden évben folyamatosan csökken az értékesítés, igaz csak minimálisan. A legnagyobb autóipari beszállító, a Bosch előrejelzése a 2020-as évre 90 millió eladott gépjárművet és több mint negyven százalékos profitkiesést jelzett előre. Viszont a koronavírus megjelenése mindent felülírt és egy olyan negatív folyamatot indított el, melyre a legrosszabb forgatókönyvekben sem gondoltak. Mindent elmond, hogy az egyik legnagyobb európai autóipari óriás, a Ford részvényei 10 dollárról visszazuhantak 4,3 dollárra.
A koronavírus teljesen megváltoztatta a fogyasztási szokásokat, melynek elsősorban a családok bevételkiesése az oka. Nagyon sokan csak részmunkaidőben tudtak dolgozni, másokat elbocsátottak munkahelyükről. A hatalmas bevételkiesés következtében sokak esetében a létfenntartás került veszélybe, így érthető, hogy nem az új autó megvásárlása állt első helyen a családok életében. Ha valaki mégis autó vásárláson törte a fejét, a különféle lakóhely elhagyási és országbelépési korlátozások negatív hatásaival szembesült. A vásárlási szokások miatt a termelés is komoly problémákba ütközött, így több helyen a gyártósorokat is le kellett állítani.