Ahogy hazánkban elkezdett nőni az autók száma az utakon, egyre nagyobb igény lett az autópályák építésére. A gyors és kényelmes közlekedés érdekében egyre több épült Magyarországon, így ma már közel kétezer kilométer hosszan közlekedhetünk ezeken az út típusokon hazánkban. A beruházásoknak még közel sincs vége, további útszakaszok is tervben vannak.
A magyar autópályák története kapcsán ezen a linken érhet el bővebb információkat! Ha visszautazunk a kezdetekhez, eleinte azért merült fel az autópálya építés gondolata, hogy a fővárosban élő autósok egyszerűen eljuthassanak a Balatonra pihenni. Ezt szem előtt tartva 1964-ben megkezdődtek az M7-es munkálatai. Alig egy év múltán át is adták az első autópályát hazánkban, azonban a pihenni vágyók számára nem nyújtott nagy könnyebbséget, hiszen alig, több mint nyolc kilométer hosszú volt. Az építkezés tovább folytatódott, így körülbelül hat év alatt a teljes beruházás elkészült. Ezután tovább bővítették a Budapest és Balatonaliga közti szakaszt, melynek köszönhetően 1975-re elérte végleges formáját. Időközben az M1-es építése, pontosabban egyes szakaszainak kialakítása is megkezdődött.
A szakaszok összekapcsolására még több évet kellett várni, de egy-egy város között már használni tudták az autósok. Ráadásul akkoriban ingyenesen lehetett használni az autópályát. A nyolcvanas évekre az M3-as több szakasza elkészült, így a Budapestről induló autós akár Gyöngyösig gyorsan és kényelmesen elutazhatott. A kecskemétiek számára az okozott könnyebbséget, hogy ekkoriban az M5-ös is elkészült. A beruházásoknak a rendszerváltás vetett véget, legalábbis egy kis időre. A kilencvenes évek közepén újfent megindult az autópálya építés hazánkban, hogy a közeli országhatárok egyszerűen megközelíthetők legyenek a sztrádán és a budapesti közlekedés teher mentesüljön némileg.