Amikor vállalkozóvá válik és új céget indít, az arculattervezés talán kicsit komoly fogalomnak tűnhet. De ne hagyja, hogy a szó megakadályozza abban, hogy egy minőségi arculatot tervezzen cége számára. Hihetetlenül fontos, hogy hogyan látja a céget a külvilág, és hogy az arculatot szándékossággal és összpontosítással dolgozzák ki.
[wp_ad_camp_1]
De mi is az arculattervezés? És hogyan indíthatja el a logó- és arculattervezés folyamatát, amely hosszútávon sikert hozhat a cégnek? Ezekre a kérdésekre is választ kaphat.
A minőségi arculattervezés minden cég számára elengedhetetlen, hiszen csak ezáltal lehet új ügyfeleket szerezni és megtartania régieket is. Amikor azt hallja hogy „arculat”, valószínűleg logókra, levélpapírokra és névjegykártyákra gondol – és ez persze része is annak. A vállalati arculatba olyan dolgok tartoznak, amelyeket általában egy cég vizuális identitásához társítunk, beleértve a logókat és címsorokat, a színeket és betűtípusokat, az írószert, a szórólapokat, a webes megjelenést, a közösségi médiát stb. Az irodai dekoráció, a munkavállalói egyenruhák és bármilyen grafika, amelyek láthatóak a vállalati autókon szintén a cég arculatához tartoznak.
Miért fontos az arculattervezés?
Az arculat több, mint a dizájn; inkább az, hogy mit képvisel valójában a cég. Tehát magában foglalja azokat a vállalati tervezési elemeket is, de fontosabb a cég kultúrája, az értékek és a belső és külső kommunikáció is. Akár tisztában van vele, akár nem, az ön cégének is van már saját arculata, akárcsak egy logója, függetlenül attól, hogy aktívan kezeli ezt vagy sem. Csak arról van szó, hogy nem mindegy, hogy a véletlenre bízza-e a logót, a közösségi médiát, vagy folyamatosan kezeli-e ezeket. Ha folyamatosan kezeli ezeket, akkor közelebb kerülhet a megrendelőkhöz és a kliensekhez, ezért fontos, hogy az arculata mindig a helyén legyen, hogy a klienseket mindig naprakész hírekkel és információkkal várhassa.