A Mol csoport tevékenységei

Ebben az alapelvben szintén egyediségre bukkanunk a korábban már leírt jellemző, a MOL- csoport miatt, ahol az egyes folyamatok jobban integráltak, mint más vállalatok esetében. Az erőforrások menedzselése kezdődik a kutatással, ahol a későbbi folyamatokhoz szükséges nyersanyag-lelőhelyet kutatják, majd kitermelik.

Ezt követően elszállítják, attól függően mi lesz a végtermék. Különböző kenőanyagot, vegyipari terméket vagy üzemanyagot (finomítják) állítanak elő. Ezen folyamatok állnak elsődleges és támogató folyamatokból.  Az Elsődleges tevékenységek a beszerzési  és logisztika: a MOL Nyrt. a beszerzést a kiterjesztett integrációjának köszönhetően saját upstream ágazatából juttatja el a downstream ágazatához, hiszen rendelkezik a kutatáshoz, kitermeléshez, szállításhoz szükséges technológiával, infrastruktúrával.

A termelés: a cég által kitermelt és elszállított nyersanyagok finomítása további átdolgozása, a finomítókban és petrolkémiai üzemekben. Raktározzák és továbbszállítják a töltőállomásokba. Az értékesítési logisztika: az értékesítési logisztika, azaz, hogyan kerül a vevőkhöz a termék. Az előbb említett downstream szegmensen belüli szállításkor, a töltőállomásokra. A marketing és értékesítés: marketingtevékenysége a MOL-nak az, hogy tapasztalt cég, az emberek tudják mit várhatnak tőlük, és meg is kapják. Minőségben és árban is. Valamint a különböző PR tevékenységek tovább növelik ismertségüket és elismertségüket. (Például társadalmi problémák megoldásában segédkeznek, vagy kulturális támogatást adnak). Mindenképpen meg kell említeni a törzsvásárló és egyéb hűségkártya programok bevezetését.

A szolgáltatás: az értékesítés után a cég vevőszolgálata további segítségnyújtást képes adni a további szolgáltatások mellett (szerencsejáték, ételkínálat, biztosítás, autópálya matrica stb.)