A Sainbury’s céget 1869-ben alapította John James és Mary Ann Sainsbury az első londoni bolt megnyitásával; az azóta is töretlen sikerrel működő, a szupermarket ágazat egyik jelentős szereplőjévé fejlődő vállalat így az Egyesült Királyság legnagyobb múlttal rendelkező kiskereskedelmi lánca. A mottó: “Magasabb minőség, kedvezőbb árakon”.
[wp_ad_camp_1]
A Sainbury’s Supermarkets több, mint 145.000 alkalmazottat foglalkoztat és egy nagyobb szupermarket átlagosan 23.000 terméket kínál, melyek 40 százaléka sajátmárkás termék. A vállalat hetente megközelítőleg 11 millió fogyasztót szolgál ki. 2003 októberében a lánc 512 egységgel működött, melyek megközelítően 60 százaléka található belvárosi, vagy belvároshoz közeli területeken – a működtetett hipermarketek, szupermarketek és boltok száma 2009-re elérte a 785-öt, 20 millió fontos éves árbevétellel.
A hatalmas lánc működését 400 alkalmazott koordinálja – a logisztikai feladatokon belül a csoport egyik fele az üzleti folyamatokra, míg a másik az IT rendszerek működtetésére és fejlesztésére koncentrál. A Sainbury’s Supermarkets 1995-ig volt piacvezető a britt piacon, amikor is előbb a Tesco előzte meg, majd 2003-ban az amerikai Wal-Marttal összeolvadó Asda is. A piacvesztéshez számtalan elhibázott döntés vezetett és a Sainsbury’s most minden erejét a felzárkózásra koncentrálja.
Dolgozatomban így a Sainsbury’s versenyképességét befolyásoló elemeket mutatom be, ill. azokat a változtatásokat, fejlesztéseket, amiket a Sainsbury’s versenyképessége fokozása érdekében eszközölt és eszközöl annak reményében, hogy visszanyeri piacvezető szerepét.