A szövegírás témája lehet egy termék, egy szolgáltatás, egy vállalat, vagy akár egy személy is. A szövegek célja általában az adott termékek, vagy szolgáltatások reklámozása. Szövegírásnak számítanak nemcsak a cikkek, de a katalógusok, képeslapok és akár az e-mailek és szlogenek is.
[wp_ad_camp_1]
Ezek mind a marketing kategóriába tartoznak. Emellett szövegírásnak számítanak a blogbejegyzések, és a közösségi médián megjelent írások is, például a tweetek. A szövegírás az egyik leggyakoribb megbízás, amire főleg marketinggel foglalkozó cégek alkalmaznak embereket, de léteznek olyan esetek is, amikor a médiában keresnek szövegírót, például TV-nél, újságnál, könyvkiadóknál stb. Egy szövegírónak nem feltétlenül ez az egy állása lehet, végezheti a munkáját akár az ügyfél irodájában, vagy otthon is. Hazánkban kevés az olyan cég van amelyik kifejezetten szövegírásra szakosodott, de arra több példa is van, hogy cégek szabadúszó szövegírókat alkalmaznak, és ilyenkor elvált a marketinges és szövegírói tapasztalat. A szövegíró gyakran közreműködik a művészeti vezetővel, hiszen egy kreatív munkát végez.
A szövegíró felelőssége a reklámszöveg tartalma, amelyet az előírások alapján kell elkészítenie. Az a feladata, hogy egy jól felépített szöveget írjon, amely érzéseket válthat ki az olvasókból, és ami arra készteti őket, hogy a reklámozott terméket, céget, vagy szolgáltatást válasszák. Ha megrendelőknek nincsenek konkrét elvárásaik, akkor a szövegíró és a kreatív csapat feladata, hogy előrukkoljanak valamivel. A szövegírók munkája gyakran összefügg a technikai szövegírókéval, viszont az ő feladatuk nem a meggyőzés, hanem az információk átadása. A szövegíró ebben az esetben megírja magát a reklámot, ami elad például egy krémet, a technikai szövegíró pedig rámutat annak használatára.