A támogató vezetés a Mol csoportnál

A támogató vezetés a MOL esetében nem is kérdéses, hiszen egy ilyen nagy és integrált szervezetben szükségszerű egy megfelelően működő vezetés létezése is. A cég a céljai meghatározásával kijelöli az utat, melyen szeretne haladni ezáltal, kihívásokat is generál.

A vállalat jövőképe, hogy az energiaigény kielégítésének újabb módjait fejlessze ki, ezzel értéket is teremtve. A cég küldetése, hogy legyőzze az akadályokat a régióban, a vezetői ösztönzéssel, dolgozói szakértelemmel. Értékeiben az alábbiakat határozták meg: siker és növekedés, bátorság és eltökéltség, csapatszellem és partnerség, valamint szakértelem és felelősségvállalás. A fenntartható fejlődés a MOL stratégiájában már a 2006-tól 2010-ig tartó időszakban is megjelent.

Az elkövetkező 2011-2015 közötti időszakra vonatkozóan számos egyeztetés és műhelymunka eredményeképpen a fenntarthatóság három dimenziójában az alábbi hat fókuszterületet határozták meg: éghajlatváltozás, környezetvédelem, egészség és biztonság, közösségek, humán tőke és gazdasági fenntarthatóság. Ez a hat fő terület, húsz olyan témát tartalmaz, amelyek segíthetnek a hosszú távú gazdasági, társadalmi, környezeti kihívások legyőzésében.

A stratégiai célkitűzések üzletági-, továbbá ország- és vállalati szinten egyaránt meghatározásra kerültek. Ezeket a kihívásokat csak a jól összehangolt szervezeti működés képes teljesíteni, melynek az egyik fontos alapja a vállalatnál dolgozó emberek bevonása, másik pedig az egyes szabványok beszerzése és azok megfelelő használata, melyet mindegyik részegységre külön-külön is alkalmazni kell. A MOL ezt úgy teszi, hogy az innovatív gondolkodást magáénak tudó dolgozókat keres és karrierlehetőséget kínál nekik.

A MOL azért is érdekes mert az egyes területek az erőforrásokat egy másik, a csoportban szintén helyet foglaló egységtől kapja. Így egyértelmű, hogy a vállalat nagy figyelmet szentel ezen erőforrásokra.