A támogatói vezetés szerepe egy vállalatnál

A minőségirányítás nem működhet megfelelően egyetlen szervezetnél sem, ha az nem nyert támogatást a vezetőség szintjén. A vezetőség szerepe jól definiált és egyértelmű. A minőségirányításai kézikönyv pontosan jegyzi, milyen feladatok hárulnak a vezérigazgatóra és a vezetőségre.

A vezetőség feladata többek között, hogy létrehozza a minőség és környezetirányítási rendszert és a folyamatos fejlesztés eredményességét felügyelje. A vezérigazgató felelőssége ezen felül, hogy megfelelőképpen kommunikálja a vevők és a társadalom követelményeinek teljesítésére tett erőfeszítések fontosságát, melyhez a szervezet létrehozott egy a követelmények teljesítésére szolgáló rendszert a megfelelő szabályok szerint. A vezérigazgató felelőssége továbbá, hogy a vezetőség meghatározza a minőség célokat és azokat szinten tartsa valamint, hogy meghatározzák a jelenlegi állapot jellemzőit és azt szinten tartsák.

Feladatai között szerepel a folyamatos átvizsgálások meglétének biztosítása és az erőforrások beszerzésének biztosítása a minőségirányítási kézikönyv szabályai szerint. Ezek alapján látható, hogy a vezetőség is ki veszi a részét a minőségi követelmények felügyeletében és biztosításában. Az ő támogató hozzáállásuk ösztönzi a vállalat többi dolgozóját is és egyértelművé teszi mindenki számára, hogy vállalati politikájuk szerves része a minőségi termékek kínálata minőségi szolgáltatásnyújtással párosítva.