Az autóüvegek utáni kereslet növekedése megelőzi a gazdasági növekedést, még a mostani gazdasági válság ellenére is, amely mint tudjuk a gépjárműgyártókat érzékenyen érintette. Mi lehet ennek az oka és milyen fejlődési trendet figyelhetünk meg az autóüvegek és szélvédők piacán.
[wp_ad_camp_1]
Az autóiparban a felhasználás növekedésének egyik oka, Kína és a Távol-Keleti piacok egyre növekvő gépjármű igénye. Kínában idén az autóeladások száma megközelíti a 20 millió darabot, amely közel 8%-os növekedés az előző évhez képest és úgy tűnik az autóeladások számának évről-évre történő jelentős növekedése megállíthatatlan. Nem csak a gépjárművek számának növekedése befolyásolja az autóüveg gyártást. Az elmúlt években jelentősen nőtt a gépkocsikba épített autóüvegek és szélvédők mérete is. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mintha összehasonlítjuk egy ugyanolyan típusú személygépkocsi szélvédőjének a méretét egy 20-30 évvel ezelőtti gépkocsiban és most. A növekedés szemmel látható, van olyan gépkocsi, amelynél az autóüvegek területének növekedése közel 60%-os. Egyre gyakrabban látunk olyan gépkocsikat, amelyeknek csaknem az egész teteje vagy hátsó része üveg.
Nem csak az autóüvegek mennyisége növekedett az elmúlt években, hanem a minőség is az értéknövelt tartalom iránti kereslet is folyamatosan nőtt. Ma már nem lepődünk meg, sőt természetesnek tartjuk a hővédő üvegek használatát melyek csökkentik az autó anyagainak fakulását és légkondicionáló terhelését is. Bár ma már fel sem tűnik évek óta elterjedt a fűtőszállak és az antennák beépítése a szélvédőkbe és autóüvegekbe, melyek segítik a szélvédő jég- és páramentesítését, az antennák pedig a mobiltelefonoknak, vagy autókba szerelhető rádióknak, navigációs készülékeknek nyújtanak jobb vételi lehetőséget.
Merre tovább? A fejlődés nem áll meg, egyre több az autóüveghez kapcsolódó funkciók segítik a kényelmes vezetést. Ma már egyre elterjedtebbek az integrált fény- és esőérzékelővel szerelt szélvédők és valószínű a jövő sofőr nélküli autóiba még több technikai újdonság kerül, melyek mind az autóüveg beszerelő műhelyeknek, mind a nagy autóüveg gyártóknak komoly kihívást jelentenek az előttünk álló évtizedben.