A gyújtó gyertya a benzinnel működő autók motorjának indításakor a motorban összesűrített benzingőzt gyújtja be a megfelelő ütemben. Idővel elhasználódik, akárcsak bármelyik másik alkatrész, így cserére lesz szükség.
[wp_ad_camp_1]
Gyertya hiba hátterében több ok is lehet. Ha finom fekete koromréteget fedez fel a szigetelőcsúcson, a gyertyaházat és az elektródákat, akkor nagy valószínűséggel rosszul beállított keverékarány állhat a háttérben, így ezen kell változtatni és ellenőrizni kell a légszűrőt. Ha a szigetelőcsúcs barnássárga, vagy zöldes mázréteggel fedett, akkor mázasodás lehet a probléma. Ekkor a keverékképző rendszert kell pontosan beállítani. A karfiolos elektródák, valamint a gyertyaidegen anyagok kicsapódása arra utal, hogy az elektródák megolvadtak, aminek túlhevülés vagy például korai gyújtás miatti izzás lehet az oka, így ellenőrizni kell a motort és a gyújtást. Ha vékony, fekete olaj réteg fedi a szigetelőcsúcsot, gyertyaházat és elektródákat, akkor annak oka az lehet, hogy túl sok olaj van az égéstérben, a motorolaj túl van töltve. Ekkor a helyes üzemanyag-olaj arányt kell beállítani, valamint nem árt ellenőrizni a motort sem.
Ha azt veszi észre, hogy darabok törnek le a szigetelőcsúcsból, akkor az egyértelműen a szigetelőcsúcs jele. Ennek oka a szakszerűtlen kezelés miatti mechanikai sérülés lehet. A kezdeti stádiumban repedéseket lehet felfedezni a szigetelőcsúcson. Szélsőséges esetben akár szét is robbanhat. Szigetelőcsúcstörés nem segíthet más, mint a gyertya cseréje. Ha gyújtó gyertyára van szüksége, akkor javasoljuk látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba és tekintse meg a széleskörű kínálatot, valamint tájékozódjon bővebben a gyújtógyertya meghibásodásának okairól.