Hogyan válasszunk webfejlesztőt a honlapkészítés során?

TOP7 csekklista azoknak, akik nem akarnak pórul járni.

Megalkottam azt a listát, amely segítségével sokkal pontosabban és könnyebben tudunk honlapkészítőt választani a következő honlapunk elkészítéséhez, mint azt gondolnánk, ugyanakkor ebből a csekklistából az is kiderül mire is kell(ene) odafigyelnünk ilyen esetekben.

[wp_ad_camp_1]

A honlapkészítés nem vicc, a céged megjelenéséről és megítéléséről van szó, így fontos, hogy a számodra legjobb weboldal készítőt bízd meg. A dolog viszont nem egyszerű. Az Internet tele van honlapkészítővel és honlapkészítő céggel… hogyan válasszuk ki a legideálisabbat számodra?

Az alábbi csekklista segítségével könnyebben és hatékonyabban fog menni a dolog. Vágjunk is bele:

1. Ha az övé sem megy, akkor a tiéd sem fog!
Legyél kritikus, a leendő honlapkészítő weboldalát nézd meg (amelyiknek nincs az kiesett…) és ha hibás, vagy „fejlesztés alatt” szöveg van rajta, akkor nem Ő lesz a kiviteleződ. Különösen legyél tekintettel a referenciákra, ha nincs, akkor az már gyanús…

2. Ne rokonnal, ismerőssel családtaggal készíttesd el a honlapod!
Egy olyan honlappal, amellyel valóban pénzt kereshet a céged, olyan követelményeknek van felállítva, amelyekhez nélkülözhetetlen több mint 5 szakma jelenléte, plusz acéged hagyományos értékesítési folyamatának ismerete. Ha a rokonod vagy ismerősöd Online marketing szakember, ismeri a Webergonómiát (Usability), amelyre lassan már tudományág épül, valamint egyben kiváló Arculattervező, internetes értékesítési szövegíró és még ezen felül ért a keresőoptimalizáláshoz is, akkor nem szóltam. Ellenkező esetben felejtsd el… (itt arra is választ kaptál miért drága egy hatékony honlap…)

3. A referenciák fontossága elengedhetetlen?
Ne válaszd azt a weboldalkészítő céget, amelynek referenciái megbízhatatlanok, nem léteznek, nem nyithatóak meg és azt sem, amely azt írja, hogy több, mint 5 éves szakmai tapasztalata van, mégis egy kezünkön megszámoljuk a referenciáinak számát. Válasszuk azokat a cégeket, amelyeknél bőséges, változatos referencia áll rendelkezésre.

4. Domain és tárhely regisztráció

A honlapkészítés alapfeltétele, hogy legyen érvényes, vásárolt domain címed (a www. és a .hu közötti rész) és hozzá tartozó tárhely, ahová a honlap fizikailag felkerül. Fontos, hogy ezek a Te vagy a céged nevén legyenek regisztrálva, ne pedig a készítőd nevén, mert akkor az Ő tulajdona… ha akarja ki  is kapcsolhatja, ami a cégednek nem túl kellemes dolog…

5. Beígért Google első hely!
Természetesen sok weboldalkészítő cég van, amelyek szakmailag annyira felkészültek, hogy biztosítani tudják leendő honlapod találati értékét pl. a Google első 10 helyezésében, ugyanakkor semmi garancia nincs a Google részéről, hogy azt valóban oda is sorolja, ahová szeretnénk. Az árajánlatban mindig ellenőrizd, hogy milyen feltételekkel milyen pozíciót várhatsz a készítőktől.

6. karbantartás!
Fontos, hogy a leendő honlapod folyamatosan karbantartott, szövegekkel és képekkel bővülő platform legyen az érdeklődőid számára. Ehhez tudnod kell, hogy a honlapkészítő milyen feltételekkel vállalja a honlapod karbantartását és frissítését. Ha ezt nem tisztázod már az elején, akkor hiába fogod keresni a készítőt a végén… úgysem veszi fel.

7 mérni, mérni, mérni!
A leendő honlapod egyik fegyvere lesz a webstatisztika, amely meg fogja mutatni mennyi látogató érkezik a honlapodra, mit csinál ott, mennyi ideig és hol kapcsolja k iazt. Ezekből az adatokból nagyon sok hasznos információ leszűrhető, így a honlapkészítésre kért ajánlatokban külön ellenőrizd, hogy van e az ajánlatban valamilyen webstatisztika.

Forrás: Honlapkészítés