A LIAZ (LIberecké Automobilové Závody – Liberec Automobil Works) egy megszűnt cseh és csehszlovák teherautó gyártó. A társaságot 1951-ben a kormány hozta létre a Škoda részlegeként, nyolc további teherautó-gyártót egyetlen konglomerátumba tömörítve.
[wp_ad_camp_1]
Liaz teherautó alkatrész várja az aruhaz.intermotor.hu weboldalon, tehát ne vesztegesse az idejét, nézzen be hozzánk és itt mindent megtalál a teherautó alkatrészekről. 1953-ban a LIAZ függetlenné vált a Škodától, de a nevét 1984-ig továbbra is használta (Škoda LIAZ). Az 1989-es forradalom után azonban jelentős termeléskiesés következett be. A LIAZ libereci központja ott volt, ahol a volt Reichenberger Automobil Fabrik (RAF) volt. A RAF 1907-ben működött Liberecben, 1912-ben a Laurin & Klement vásárolta meg, és 1916-ban gyártási technológiáját Mladá Boleslavba helyezte át, hogy Liberec gyártási létesítményeit textilipari vállalkozókra bízza. A Škoda LIAZ fő teherautógyárai Liberecben, Rýnovicében, Mnichovo Hradištěben és Jablonec nad Nisou-ban voltak. Később a Mělník, Zvolen, Veľký Krtíš, Přerov és Holýšov gyárakat is felvették. A LIAZ fokozatosan nőtt és növelte személyi állományát és termelési szintjét – 1975-ben 11.000 dolgozót foglalkoztatott és 13.600 haszongépjárművet gyártott évente.
Az 1970-es években a LIAZ volt a legnagyobb csehszlovák teherautógyártó, éves termelése 15.000 teherautó volt, az üzem teljes kapacitással működött. Az 1989-es forradalom és az azt követő gazdasági problémák után azonban a LIAZ szinte teljes eladását elvesztette, és nem tudott újat kitalálni, ezért a termelés fokozatosan visszaesett. Még egy új, modern Škoda 400-as sorozat (Xena és Fox) bevezetése sem segíthette a társaságot a jobb eredmények elérésében. 2000-ben a vállalatot a szlovák Sipox Holding vásárolta meg, amelynek azonban nem volt elég pénze a termelés finanszírozására. Amennyiben Liaz alkatrészeket keres látogasson el az aruhaz.intermotor.hu weboldalra.