Egy grafikai tervezés nagyon sokszor előkerülhet életünk során főleg, ha saját vállalkozásunk van. Prezentációs anyagok összeállításánál, reklám célú kiadványok kiadásánál, szórólapok készítésénél, honlap készítésnél. Ha alaposan odafigyelünk a grafikai tervezés legfontosabb alapelveire, akkor soha nem lőhetünk mellé! Most tekintsük át ezeket. Az első és legnagyobb szarvashiba, amikor rosszul vagy egyáltalán nem tagoljuk az információkat.
[wp_ad_camp_1]
Ilyenkor az a legjobb megoldás, ha jó előre kigondoljuk, hogy melyek azok az információk, amelyek a legfontosabbak. Ez legyen a középpontban. A grafika megszemlélése során ennek az információnak kell legelőször szembetűnnie az olvasónak. Ez a rész lesz az, mondjuk egy szórólapon, amely majd felkelti a figyelmet és ösztönzi az olvasót a továbbolvasásra. Igyekezzünk minél átláthatóbb struktúrát felépíteni a tervezés során. A tagolásnál figyeljünk oda arra, hogy az összetartozó információk tényleg kapcsolódjanak egymáshoz. A másik nagy hiba, amikor egyáltalán nem rendezzük el a tartalmat. Leginkább kerülendő a tartalmak középre rendezése, hiszen ezek vizuálisan egy teljesen rossz megoldást eredményeznek.

Grafikai tervezés
Képeknél általában a jobbra zárt szövegformázást használjuk és törekedjünk arra, hogy szemet gyönyörködtető látványt hozzunk létre. Az egész kinézet a rendezettséget sugallja és azt, hogy mindennek megvan a pontos helye. Egy oldalon belül általában egyfajta elrendezési módot használjunk, hiszen így lesz rendezett az oldal. A másik szarvashiba, amikor egyáltalán nem alkalmazunk stílusjegyeket. Egy több oldalas kiadvány esetében az ismétlés egy fontos aranyszabály. Mindig ki kell választani egy grafikai jegyet, amelyet azután a több oldalból álló kiadványok esetében többször is alkalmazunk. Ez lehet csak egy vonal, vagy egy szín, esetleg egy grafikai elem.