Mindent a stresszről

A mindennapi élet felgyorsulása és a különféle tényezők eredményeként, nagyon sokan stresszesek a hétköznapokban. Ennek természetesen több oka is lehet, mint például a munka, a család, személyes problémák stb. A legnagyobb baj az, hogyha nagyon stresszes valaki, akkor ez nagy hatással lehet az egészségre.

A stressz nem más, mint a különböző ingerek hatására az emberi szervezetben bekövetkező válaszreakció. A stressz betegséget manapság már egyfajta népbetegségnek tartják, azonban már több ezer évvel ezelőtt is ismert volt, hiszen ilyen válaszreakciók alakultak ki őseinkben is, a mindennapokban például amikor az élelem megszerzése kapcsán veszélyhelyzetek alakultak ki. A negatív stressz leginkább lelki folyamatok eredménye, hatása, és általában egy élethelyzet idézi elő. Ezek a hatások különböző testi és érzelmi tünetek kialakulásához vezetnek, mint például a kézremegés vagy a verejtékezés. Vannak olyan fenyegető szituációk, amelyekben fokozódnak a stressz-hormonok, az adrenalin és a noradrenalin termelése. A fokozott stresszhormon szint képes mozgósítani a szervezetet, például a vérnyomás emelkedésével, a szívverés fokozódásával stb.

Stressz

Stressz

Nagyon fontos, hogy a stresszt kezelni tudjuk. A testi tünetek kezelése mellett nagyon fontos arra törekedni, hogy felismerjük a stressz állapotát. Hogyha megtaláltuk a stresszfaktort, akkor fel kell ismerni a változtatás szükségességét. Arra kell törekedni, hogy minél inkább kizárjuk a mindennapjainkból a stresszt okozó faktort. Ezek mellett fontos csökkenteni a stresszre adott emocionális reakció intenzitását. Meg kell próbálni, úgy tekinteni a stresszre, mint egy olyan helyzetre, amelyet meg kell oldani és nem egy olyanra, amely le akar győzni minket, és amely rátelepszik a mindennapjainkra.