Mindent egyszerre ki kell cserélni porlasztó hiba esetén?

A dízelüzemű gépjárművekben a porlasztó az egyik legfontosabb alkatrész, mely az üzemanyagot az égéstérbe fecskendezi. Akárcsak a többi alkatrész, idővel a porlasztó is elhasználódik, ami miatt felújításra szorul vagy ki kell cserélni. A kérdés, ami az autótulajdonosokat foglalkoztatja, hogy mindent egyszerre szükséges-e kicserélni. Az alábbiakban eláruljuk a választ.

A porlasztóval cseréje kapcsán itt tájékozódhat bővebben! A porlasztónak egyáltalán nincs könnyű dolga, ugyanis extrém magas hőmérsékleten kell folyamatosan dolgoznia. Éppen ezért nem csoda, hogy idővel megadja magát és tönkre megy. Ettől függetlenül nagyon hosszú élettartammal rendelkezik, a gyártó által megadott csereperiódus százötven- és háromszázezer kilométer között található. Természetesen annak érdekében, hogy ez valóban így legyen fontos, hogy az autó folyamatosan karban kell tartani az autót, a kötelező szervizekre időről-időre sort kell keríteni. Ez azért is fontos, mert így megakadályozható, hogy a kisebb meghibásodások esetleg a többi alkatrészben is kárt tegyenek.

Számtalan olyan probléma adódhat az autó esetében, aminek hátterében több másik alkatrész nem megfelelő működése áll. Ha az alapjárat ingadozik, viszont magasabb fordulatszámon látszólag nincs semmi baja az autónak, akkor az annak lehet a jele, hogy a porlasztóval van a baj. Abban az esetben, ha magas fordulatszámon az autó megtorpan, tehát nem gyorsul, sőt még le is áll, akkor is a porlasztó hibája lehet a háttérben. Ha a szükséges szervizekre minden alkalommal időben sort kerít, akkor nagy eséllyel csak a csereérett porlasztókat kell kicserélni. A porlasztó csere esetén a szűrőket is célszerű leellenőrizni, valamint az üzemanyagrendszer tisztítását is érdemes elvégeztetni a szakemberrel.