A MOL mint regionális cég rengeteg egyediséggel rendelkezik, hiszen egy vállalatcsoportról beszélünk, melyben az ellátási lánccal összekapcsolható előre és hátra való terjeszkedés megnyilvánult. A vállalat foglalkozik kutatással, termeléssel (földgáz kőolaj), a saját anyagaik szállításával, finomítással, értékesítéssel (benzinkutak).
[wp_ad_camp_1]
A vállalatcsoport 3 szegmensben tevékenykedik. Upstream, midstream és downstream. Az upstream a kutatás és termelés, a midstream a gázszállítás Magyarországon, ebben monopolhelyzetben van a cég. A downstream pedig a kiskereskedelem melyben, mint az upstream-ben éles verseny tapasztalható nem csak Magyarországon, hanem az érintett keleti és nyugati országokban is. A MOL, világszinten is ismert vállalatként, 20 év nemzetközi kereskedelmi tapasztalat és majd’ egy évszázados kutatás, termelésben jártas cégként, rendelkezik minőségirányítási rendszerrel.
A rendszertanúsítványok a csoport összetettsége miatt a különböző egységekben eltérő.. A MOL- csoport elemzése során nyilvánvalóvá vált, hogy az olaj szegmensben, ahol nincs monopóliuma a cégnek, a beszállítók is a csoporthoz tartoznak, így ha lehet még fontosabb, hogy a szoros együttműködés a minőségben, egymás segítésében is megjelenjen. A cég stratégiája, hogy az integráltságot növeljék. Ezzel is segítve egymás, így az egész csoport működését.