Tartalom, amelyet a Google szeretni fog? Bakó Krisztián ajánlása alapján

A Google nagyon szigorúan követi a tartalom értékelését. De utánajártunk, hogy mi számít igazán neki. Beszélünk az EAT-ról, az oldalminőségről, konkrét példákat és javaslatokat osztunk meg Bakó Krisztián social media specialistától.

[wp_ad_camp_1]

Kinek szól ez a cikk?

  • tartalommarketingesek és tartalomkezelők számára;
  • szövegírók számára;
  • kezdő seo szakembereknek.

A marketingesek 91% -a rendszeresen foglalkozik tartalommarketinggel, de csak 36% -uk jellemzi magát a minőségi tartalom készítésében. De hiába. A Google nagyon érzékeny a tartalom értékelésére, a keresési eredmények emelkedéséig vagy csökkenéséig.

A tartalom minősége és a linkek promóciója a keresőmotorok egyik fő rangsoroló tényezője. A tartalom minőségének “közepesről” “magasra”, majd “legmagasabbra” emelése hatalmas hatással lehet webhelye rangsorára. Ezért fontos tudni, milyen hibákat kell kerülni a szöveggel való munka során, és megismerkedni a Google jó minőségű tartalom létrehozására vonatkozó irányelveivel.

Hogyan rangsorolja a Google a tartalmat?

A tartalom kiértékelése több algoritmus munkájának köszönhető. Ezek a EAT elv (szakértelem, megbízhatóság, hatóságot, amely megbeszéljük részletesebben lásd alább), minőségére értékelése (a fogalom az alacsony és a magas oldalon minőség) és a BERT algoritmus, és amelynek segítségével a Google megérti a felhasználót jobban és javítja a keresés minőségét. Ha tartalma nemcsak szavakkal írható le, például hasznos, informatív és releváns, hanem megbízható, felhasználói problémákat megoldó, megbízható is, akkor végül pontosan ez lesz az, amit a közönség látni fog.

Mi az oldalminőség (PQ)?

Minden oldal PQ besoroláson megy keresztül. Az oldal több blokkra oszlik: további tartalom, fő és fizetett (reklám).

Ezután értékelik az oldal célját: meghatározzák az oldal létrehozásának célját és annak mennyire felel meg.

A PQ szerint a webhely minden oldalának rendelkeznie kell valamilyen céllal, és minden oldalnak ezt a célt kell szolgálnia. Ugyanakkor természetesen több millió céltalan és több ezer rosszindulatú oldal lehet (például hamis hírekkel, félretájékoztatással, kattintási csalikkal, hogy a felhasználókat csalogassák rosszindulatú programok letöltésére). A PQ-n keresztül is osztályozzák őket.

A Google ezután minőségi besorolást rendel minden oldalhoz. A rangsorolási rendszer nagyon intuitív, ami nem meglepő a Google számára.

Hogyan állnak az Oldalminőség pontszámok?

Alacsony minőségű oldalak

A spamoldalak a “legalacsonyabb” minősítést kapják. Ide tartoznak (legalacsonyabbak) azok az oldalak is, amelyek olyan téves információkat terjesztenek, amelyek kárt okoznak a felhasználóknak, megtévesztik az olvasókat vagy gyűlöletet gerjesztenek. A “nagyon alacsony” (legalacsonyabb +) besorolás azokhoz az oldalakhoz van rendelve, amelyek minőségi szempontból a “legalacsonyabb” és az “alacsony” kategóriák között vannak.

Kiváló minőségű oldalak

Hasznos, jó felhasználói visszajelzéssel rendelkező oldalak kapják a “legmagasabb” minősítést. Az ilyen oldalak a következő megkülönböztető tulajdonságokkal rendelkeznek:

  • Nagyon magas E-A-T szint;
  • „Kiváló” vagy „Legjobb” minőségű fő tartalom, amely megfelel a felhasználói elvárásoknak;
  • A szerző és a tartalom közzétételi helyének jó hírneve.

Például egy hírréteg “Legmagasabb” minőségi besorolása olyan oldalakra vonatkozik, amelyek újságírói kutatások alapján értékes információkat tárnak fel. Különösen azokban az esetekben, amikor a szöveg és az oldal létrehozása nélkül fontos információkat tárnának fel. Ebben az értelemben azok az oldalak, amelyek megismétlik a mindenki által már ismert híreket, alacsonyabb minőségűek.

Az információs oldalakon található “Legmagasabb minőségű” oldalakat a téma mélyreható lefedettsége, a tények elfogulatlan bemutatása és a vita tárgyát képező szakértői vélemények különböztetik meg (ha a vita tárgya létezik és bizonyítható).

A felhasználói elkötelezettség és a visszajelzések nagyban hozzájárulnak a legpozitívabb weboldal-hírnév kialakításához a “Legmagasabb” minősítés megszerzéséhez.

5 paraméter az oldalminőség értékeléséhez

Nem számít, mennyire szubjektívnek vagy intuitívnak tűnik a PQ, 5 világos paraméter létezik, amelyekhez egy oldal minősítést kapott:

  • Az oldal célja
  • EAT oldalszint (E – Szakértelem, A – Hatóság és T – Megbízhatóság)
  • Az oldal fő tartalma (OK), mennyisége és minősége
  • Információ arról, hogy ki felelős a fő tartalomért
  • A fő tartalomért felelős személy hírneve.

Ezután nézzük meg közelebbről az oldal célját, az EAT-t, valamint a szerző és az oldal hírnevével kapcsolatos pontokat.

Az oldal célja: hogyan érti ezt a Google?

Mutassunk több becslés példáján:

Átlag : Ön éppen azért hoz létre tartalmat, hogy újabb oldalt adjon hozzá a webhelyéhez. Ugyanakkor az átlagos szavak számának (500-tól 1000-ig) kritériumai teljesülnek anélkül, hogy a tartalmat perspektívában szemlélnénk. Nem érti a felhasználó szándékát a kérés mögött. Azt írja, amit szeretne – de a közönség mást akar olvasni.

Magas besorolás : alapos kutatás után eredeti tartalmat hoz létre, meghaladja a szokásos weboldalak szavak számát. Kiváló minőségű képek vagy videók hozzáadásával további erőfeszítéseket tesz. Idővel ritkán nézz vissza a tartalomhoz, vagy évente egyszer frissít. A tartalom összhangban van a felhasználó céljaival, de Ön nem hasonlítja össze a versenytársakkal, ennek eredményeként az elvárások nem teljesülnek.

Legmagasabb : Az eredeti tartalmat kiterjedt kutatás után hozza létre, átlagosan meghaladja a weboldalak szavak számát, és kiváló minőségű képeket és videókat ad hozzá. Fektessen be a tartalma fejlesztésébe (például olvashatóbbá és láthatóbbá tétele érdekében). Szükség szerint folyamatosan frissítse a tartalmat. Tartalma soha ne legyen elavult.

Sőt, amikor összehasonlítja a tartalmat a versenytársakkal, akkor megpróbálja létrehozni a legjobb anyagot az interneten a témáról. A tartalma elkezdi felülmúlni a többieket (feltételezve, hogy minden más rangsorolási tényező, például linkek, megbízhatósági pontszám, webhelyi jogosultság stb., Az Ön javára működik).

Fontos megérteni, hogy az itt említett szószám nem azt jelenti, hogy magasabb rangsort érhet el pusztán azzal, ha növeli a szavak számát a tartalmában. Az olvasók számára készült anyag elkészítésével töltött idő kritikus tényező a tartalom minőségében. Minél több időt tölt tartalmai fejlesztésével, annál jobb. A “nagyon magas” PQ besorolású oldal akár 500 szót is tartalmazhat, és így is a téma legjobb oldala lehet az interneten.

Bakó Krisztián marketing

Bakó Krisztián marketing

EAT: mi ez és miért fontos?

A szakértelem, a hitelesség és a megbízhatóság a minőség három oszlopa a Google BERT algoritmusának korában. Ezek a paraméterek befolyásolták és továbbra is befolyásolni fogják az oldal rangsorát az évek során. Azonban az idő múlásával a Google keresési algoritmusa egyre jobban felismerte a weboldalak E-A-T szintjét. Ez különösen igaz az YMYL webhelyekre (erről bővebben alább).

Az EAT jelentése:

Szakértelem : a tartalmat olyan szerző készítette, aki nagyon jártas ebben a témában.

Megbízhatóság : a tartalom megbízható; a felhasználókhoz eljuttatott információk őszinték, hasznosak, megbízható szerzők írják.

Hatóság : A tartalmat egy általánosan elfogadott, hiteles információforráson, ajánlásokon stb.

Hogyan méri a Google az EAT-t?

Íme egy példa arra, hogyan értékeli a Google a tartalmat, és magas EAT-pontszámot rendel hozzá. Íme néhány példa a magasan értékelt oldalakra:

  • Válási ügyvédek oldal.Ideális esetben egy tapasztalt és megbízható válóperes ügyvéd által készített tartalommal kell elkészíteni, és egy jó nevű jogi tanácsadó weboldalon közzé kell tenni.
  • Oldal azállateledelről. Ideális esetben tájékoztatást kell tartalmaznia a kedvtelésből tartott állatok ápolásával foglalkozó szakértőről, egy jó hírű weboldalon található publikációval együtt.
  • Oldal napernyők eladásához.Felvehet egy terméket a listára, elolvashatja a felhasználók számos pozitív véleményét, valamint a termékjellemzők teljes listáját. Egy jó hírű online vagy offline kiskereskedő tulajdonában lévő webhelyen közzétéve.
  • A hírcikketolyan szerzőnek kell megjelentetnie, akinek bizonyított tapasztalata van a hírújságírásban, és egy olyan webhelyen, amely nagy hírnévnek örvend a releváns a témában.

Az EAT szint meghatározása az YMYL oldalakhoz

Az EAT minőségi kritérium elsősorban az YMYL webhelyek szempontjából fontos. Az YMYL (a pénzed vagy az életed) a Google rövidítése azokról a weboldalakról, amelyek befolyásolják a felhasználó jelenlegi vagy jövőbeli jólétét, boldogságát, egészségét, pénzügyi stabilitását vagy biztonságát.

Példák YMYL oldalakra:

  • Híroldalak: sok ember életéhez kapcsolódó eseményekkel kapcsolatos hírek;
  • Bankok: pénzügyi információk és tanácsadás;
  • Események: nemzetközi jelentőségű sportesemények;
  • Vásárlás: online áruházak, tranzakciós oldalak;
  • Orvostudomány: egészség és biztonság, konzultációk;
  • Egyéb oldalak: közösségek, embercsoportok;

Az YMYL oldalain a Google arra számít, hogy a bizalom erős jeleit látja a webhely / Fő tartalom szerzői iránt. Ilyen jelek hiánya oda vezethet, hogy az YMYL-oldal “Alacsony besorolást” kap, és a keresés során leminősítik. Míg egy hasonló, nem YMYL weboldal „átlagosnak” minősíthető.

A Google legjobb gyakorlata: Hogyan lehet minőségi tartalmat létrehozni

Vessünk egy pillantást a Google minőségértékelő útmutatójában ismertetett irányelvekre. Segítenek abban, hogy alaposabban megnézze és jobban megértse azokat a kritériumokat, amelyek alapján a Google a tartalom értékelésekor figyelembe vesz.

1. Idő

A tartalom létrehozása jelentős időt vesz igénybe. Megértéséhez, hogy sok időt tölt-e tartalom létrehozásával, ezért válaszoljon néhány kérdésre:

  • Mennyi ideig tart a tartalom létrehozása?
  • A cikk elkészítésének egyetlen kritériuma a bizonyos hosszúság és szószám elérése?
  • Könnyű-e a Google számára kideríteni, hogy elegendő időt töltöttünk-e tartalom létrehozásával?

Mint korábban említettük, a szavak száma és a cikkek hossza nem az egyetlen kritérium, amely meghatározza, hogy mennyi időt töltött a tartalom létrehozásával. Inkább a réstől, a kulcsszavaktól és a felhasználói szándéktól függ. A legmagasabb színvonalú tartalom akár ezer szó is lehet, feltéve, hogy pontosan megfelel a felhasználó. A válasz a tartalom, az abban használt elemek és a teljes szószám bemutatásában rejlik.

Bakó Krisztián social media marketing specialista elmondta: Nincs határozott meghatározás arról, mennyi időt kell eltölteni a tartalom létrehozásával, de vannak magas minőségű idő kapcsolódó szempontok.

A tartalomra fordított idő kiszámításakor tartsa szem előtt a következő szempontokat. Mennyi időt töltött az alábbikkal?

  • Előkészíti a tartalmat?
  • A tartalma olvashatóságának elemzése?
  • A tartalom olvasásával?
  • A megfelelő képernyőképek és releváns képek hozzáadásával a tartalmához?
  • A felhasználó céljainak megfelelően optimalizálva?
  • Optimalizálás a keresőmotorok számára? (releváns metacímkék, fejléc címkék, adatjelölések hozzáadása)
  • Optimalizálás a célközönség számára?
  • Olyan tartalom létrehozásával, amely egy adott közönség reakcióját váltja ki (újra posztolások, megjegyzések stb.)?

Hasonlítsa össze a tartalom létrehozásának szokásos módjait és annak létrehozásának módját, figyelembe véve a fenti szempontokat. Kezd rájönni, hogy a tartalom létrehozása sokkal tovább tart, mint korábban gondolta. Ezért az idő kulcsfontosságú szerepet játszik a Google döntéseiben a tartalom általános minőségével kapcsolatban. A kiváló minőségű tartalom sok időberuházást igényel.

2. Erőfeszítések

Az idő és az erőfeszítés kéz a kézben jár. Minél több erőfeszítést fordít a tartalom előkészítésére, annál több időre lesz szüksége.

Tegye fel magának a következő kérdéseket:

  • Kutatta azokat a kulcsszavakat, amelyekre a tartalmát szeretné összpontosítani?
  • Milyen eszközöket használt a szöveg javításához?
  • Elemezte versenytársai tartalmát, mielőtt cikket írt volna?
  • Hány forrást, könyvet, kutatási cikket vagy más releváns anyagot olvasott el, hogy tartalmát érvekkel alátámassza?
  • Dolgozott már a címen? Megfelel a felhasználó céljainak?
  • A tartalma pontosan megoldja a felhasználó problémáját?
  • Könnyen meg fogja-e érteni az olvasó a szöveg tartalmát? Dolgozott a szövegírás minőségén?
  • Mennyit dolgozott azon, hogy tartalma bemutatható legyen?
  • Hozzáadott GYIK-et vagy táblázatokat az egyszerű olvasáshoz?
  • Új képeket készített a cikkéhez ahelyett, hogy felhasználta volna őket a Google keresésből?
  • Hozzáadott videókat a fő tartalmához?
  • Fordítást vagy feliratot adott hozzá a videóhoz?

3. Készségek

A weboldal tervezésével, a tartalom terjesztésével, a szöveg minőségével és a megjelenítéssel kapcsolatos készségek mind befolyásolják a fő tartalom vagy oldal minőségét. Ezért a tartalom-előkészítés “Nagyon magas” minősége nem egy ember munkája. Nézzük meg alább részletesebben.

A kiváló minőségű tartalmat magas szintű készséggel rendelkező személy írja vagy készíti el. A tervező kínálhat megoldást egy adott kérdésre grafikával, de lehet, hogy nincs elegendő beszédkészsége ahhoz, hogy megjelenítse a koncepciót és érthetővé tegye azt az olvasók számára. Ezenkívül, ha a webhelyre a mobil reagálókészségre való tekintet nélkül hozzáadunk tartalmat, akkor az rosszul szerepelhet a keresési eredmények között.

A kiváló minőségű tartalom létrehozásának hátterében nem csak egy személy áll, hanem egy készség csapat:

  • szerző (egy adott téma szakembere);
  • tartalomszerkesztő (a nyelv és a stílus csiszolásához, könnyebb olvashatósághoz;
  • tervező (aki ellenőrzi a tartalom bemutathatóságát és megjeleníti a képeket);
  • SEO szakértő (a megfelelő metacímkéket helyezi el a tartalom optimalizálása érdekében a keresőmotorok jobb besorolása érdekében).

4. Szakértelem

A tartalomszerzőnek a vonatkozó szakterület szakértőjének kell lennie. A Google az Ön tartalmának minőségét az alapján fogja megítélni, hogy más szakértők mit mondanak webhelyéről. A szakmai közösségek vagy az influencerek bármilyen ajánlása erősen jelzi, hogy egy webhely rendelkezik a környezettel kapcsolatos szakértelemmel, és magasabb rangot kell elfoglalnia a keresési eredmények között. Az influencerek által a tartalmához fűzött megjegyzések vagy a nagyszámú megosztás nagyszerű módja annak, hogy bemutassa szakmaiságát.

5. Hatóság

A hatósági viszony a weboldal általános hírnevéhez kapcsolódik. A linkek és a megemlítések egyaránt erős indikátorok az adott webhelyparaméter elemzéséhez. A jó hírű forrásokon közzétett tartalmak könnyebben elérhetik az organikus keresési eredmények magasabb pozícióit. Ha javítani kívánja tartalmának rangsorolását, törekedjen arra, hogy javítsa webhelye és weboldalának tekintélyét.

A Google mindig információt keres megbízható, harmadik féltől származó forrásokból, hogy értékelje a tartalmat közzétevő webhelyet. Példa források – Wikipédia, hiánypótló minőség-ellenőrző webhelyek, ipari fórumok, felhasználói megjegyzések, befolyásoló ajánlások, értékelések, felhasználói vélemények és egyebek.

6. Bizalom

A webhelyén található információknak világosaknak és érthetőeknek kell lenniük ahhoz, hogy a felhasználók megbízhassanak a webhelyben. Például egy Pulitzer-díjas poszt egy weboldalon nagyfokú hitelességet generál. Az ilyen webhelyen közzétett tartalom magasabb helyet foglal el az organikus keresési eredmények között.

Végül

Az E-A-T és PQ értékelés minőségének értékelésére szolgáló algoritmusokat nem lehet figyelmen kívül hagyni. Mivel a megbízható, minőségi és hasznos tartalom korszakát éljük. Minden szerző, promóter, tartalom-marketingszakember számára ez a Google felhívása, hogy jobb legyen minden írott szóval. A hosszú, haszontalan információ, bizalom vagy tekintély jele nélkül, a Google felébresztése, hogy csapata valamit rosszul csinál.

Alacsony és jó minőségű oldalak: példák

A fő kérdés a következő: mi irányítja a Google-t, amikor „alacsony” vagy „magas” minősítést ad egy oldalnak? Nézzünk ismét konkrét példákat.

“Magas” minőségi besorolású oldalak

A kiváló minőségű oldalnak világos célja van, és ezt a célt szolgálja.

Milyen céllal szolgálhatnak az oldalak? Példák:

  • Segítsen a vásárlóknak mindent megtudni a ruháról és megvásárolni;
  • Útmutató a turisták számára a város legjobb kávézóihoz;
  • A befektetők segítése a két alap jövedelmének összehasonlításában;
  • Nevetessük meg az olvasót;
  • Felhívja a felhasználó figyelmét ritka fényképekre stb.

Példák a “Kiváló” minőségű oldalakra PQ szerint

Oldal a Rottweilerről a Wikipédiáról:

  • Ez az oldal sok jó minőségű alaptartalmat tartalmaz, a téma részletes lefedettségével;
  • Az OK neves, megbízható forrásokból származik;
  • Az oldal hírneve pozitív.

A BBC News cikke:

  • Kiváló minőségű, mélyreható és strukturált információkkal;
  • Az OK források nagy megbízhatósága;
  • A szerző pozitív hírneve;
  • Az oldal pozitív hírneve.

Honnan tudhatja, hogy az oldala “Alacsony” minősítést kap-e?

Még akkor is, ha az oldal célja nyilvánvaló, ez nem elég. A rajta lévő tartalomnak segítenie kell a cél elérését, különben “alacsony” PQ besorolást kaphat. Mikor történik ez?

  • Nincsen eléggé rendben;
  • Alacsony EAT;
  • Túl sok olyan kiegészítő tartalom, amely tagadja az OK értékét;
  • Tolakodó hirdetések / szalaghirdetések;
  • Nincs információ a szerző / oldal hitelességéről és szakértelméről;
  • A szerző / oldal negatív hírneve (vélemények alapján).

Példák “alacsony” minőségű oldalakra

Alacsony minőségű cikk a pénzügyi tanácsadásról:

  • Alacsony EAT (az OK szerző nem szakértő ezen a területen);
  • Ez egy YMYL oldal, azonban hiányzik belőle a bizalom és a jó hírnév, ezért az alacsony EAT besorolás.

Orvosi konzultációs oldal :

  • Nem elegendő mennyiségű OK;
  • Alacsony EAT (OK szerző – nem szakértő);
  • Ez egy YMYL oldal, de hiányzik belőle a bizalom és a jó hírnév, ezért az alacsony EAT besorolás.

Emlékeztetünk arra is, hogy az alacsony EAT-szintet befolyásolják:

  • Az adaptív elrendezés hiánya a különböző típusú készülékekhez;
  • A lassú letöltési sebesség az Ön besorolását átlag alatti és alacsonyabb szintre süllyesztheti;
  • Az e-kereskedelemben a vélemények hiánya nagyban befolyásolja a “Magas” és “Nagyon Magas” minősítéseket.