A narancs, mint az egészség védnöke

Az köztudott, hogy a gyümölcsök egészségesek és folyamatosan naponta többször is fogyasztani kell őket. Vannak viszont olyan gyümölcsök, melyek egészen káprázatos hatással bírnak, ilyen például a narancs. A különösen télen előnyben részesített citrusféle édes, lédús és egészséges. Már a 16. században is ismerték, az európai királyi házak pedig nagyon is kedvelték, ami nem is csoda, hiszen finoman illatozik és egy valódi kulináris koktél az immunrendszerünk számára.

Ma már szerencsére minden évszakban hozzá tudunk jutni a fényes, gömbölyű, csodás színben pompázó és igazán illatozó gyümölcshöz, a narancshoz és ehhez nem kell különleges biobolt vagy hatalmas bevásárlóközpont. A narancsot megannyi módon lehet fogyasztani, hiszen akár magában, italként, gyümölcssalátákban vagy húshoz, halhoz köretként is ideális.

A narancs felettébb gazdag C-vitaminban, ugyanis 100 gramm narancsban nem kevesebb, mint 50 mg található, ami azt jelenti, hogy 200 gramm naranccsal egy felnőtt már fedezi napi C-vitamint szükségletét. Ez a remek és közkedvelt gyümölcs, tehát finom, kulináris védőkoktél az immunrendszerünk számára.

Narancs

Narancs

Mindemellett a narancs tele van különféle ásványi anyagokkal, melyek közül kiemelném a vasat, ami fontos szerepet játszik a vérben az oxigén szállítás terén, valamint a foszfort, amelyre a szervezetnek a sejtosztódáshoz és az energiatermeléshez, annak tároláshoz van szüksége. Továbbá ez a citrusféle még azért is egészséges, mert igen kevés kalóriát tartalmaz és könnyen megemészti a szervezet.

A narancs héja sem elvetendő, hiszen az tele van illó olajokkal, ami a csodálatos illatát is adja, ám ha narancshéjat szeretnénk használni a főzéshez és a különféle desszertek elkészítéséhez, azok díszítéséhez, akkor ehhez lehetőség szerint kezeletlen narancsot alkalmazzunk, mivel sajnos hagyományos módon viaszréteggel és tartósítószerrel vonják be a narancsot, hogy így eltartható legyen.